lördag 24 juni 2017

TIM HOLTZ HIPSTER-STÄMPLAR OCH -STANSMALLAR

Det är kul att stämpla. Det är ännu roligare att maska ihop flera motiv till ett nytt motiv... :). 

Jag har filmat mitt ihopmaskade resultat med mobilkameran. Jag har nyttjat Tim Holtz Hipsterstämplar, som jag höll mig ifrån det längsta jag kunde :). Jag tänkte att jag inte behövde dem. Jag kände heller inget vill-höver-behov av dem... Men till slut åkte de in i kundkorgen...



Och nu, när jag tagit chansen att provstämpla dem och förena dem i ett "gruppfoto", är jag helnöjd med dem :).

Jag har även matchande stansmallar (dies) till dem, som jag kan stansa ut formen och nyttja som mask (något att täcka över det stämplade motivet med)... Detta kortar ned tiden avsevärt, då jag slipper klippa ut alla figurer...

Jag har köpt stämplarna och stansmallarna hos Scrapbruket. 
Länk till Tim Holtz stämplar hos Scrapbruket: Hipster-stämplar ... -> (direktlänk till stämplarna...)

Hipster-stansmallar:

Här är ett exempel på hur det kan se ut, när man har färglagt och stansat ut flera av delarna som ingår i stansmallsseten...

Inga kommentarer: