torsdag 8 februari 2018

KALLT


Hej!

I dag visar jag en LO med lite kyligt tema.


Jag började med att droppa på olika blåa nyanser av Dylusion spray på ett vitt cardstock. Sedan sprayade jag lite vatten på dropparna så att dom spred ut sig lite grann.
Jag tog sedan en stencil som jag gnuggade färg på så jag fick fina mönster.
Detta fick bli min bakgrund.
Sedan tog jag flera papper i från Maja Design som jag klippte i mindre bitar, skrapade kanterna på och färgade in kanterna med distress ink pad.
Runt fotot så drog jag med Distress stain (picket fence) för att få till som en vit ram runt fotot.
Hittade ett klippark med olika klistermärken på. Dessa fick pynta min LO.
Jag skar ut bokstäverna i min Silhouette maskin, på ett mönstrat spillpapper, och gjorde ett tappert försök att limma fast dom. Sen var det klart!

 Hoppas ni finner inspiration.
Ha en underbar dag i kylan.

//Madde


Inga kommentarer: